Tuesday 12 July 2011

我就是喜歡“一個馬來西亞”

小时候,我觉得马老先生是个大英雄!为我的国家带来了突破、给我的国家建立雄伟建筑、引领我的国家迈向2020宏愿!
中学时,我认为拉伯伯是个廉洁的好领袖!因为他刚上任,就说要实行“零贪污”!
上大学了,吉叔叔说“一个马来西亚”!我说“太棒了!我超级期待的!”

老实说,我真的非常喜欢吉叔叔所提出的“一个马来西亚”口号!
一个马来西亚!
一个马来西亚!
从此不再分你我是东马人,还是西马人;
再也不分你我是黄皮肤,抑或黑皮肤;
也不再分你我的先祖从何而来,只知道我们都是马来西亚人!

然而,
从709大集会的两个星期前,
一直到709大集会过后,
连日来的新闻报道,
网上流传的照片、短片、文章,
让我对吉叔叔,一次又一次的失望。
失望,因为他出尔反尔、扭曲事实,还教导别人说谎话!
吉叔叔啊,相信来届的奥斯卡影帝非你莫属了!
吉叔叔,我真的很喜欢你所提倡的“一个马来西亚”!
只是,你所提倡和你所作的,却正好相反……
你让我每次在电视机里看到你所说的言论,我不知道要不要相信才好……
吉叔叔,吉叔叔啊~
下次我不会在蓝色的天枰上画叉叉了,
你要我画叉叉的话,至少你要说真话啊……

2 comments:

  1. Manipur 12th Sample Papers 2021 Manipur HS 12 Class Board Previous Year Model Questions Papers 2021 Manipur HS and HS Board Previous Year Model Sample Paper 2021 Manipur BSEM Board was Published HS Board Previous Year Model Sample Paper Manipur HS 12th Board Sample Questions Papers 2021 Manipur 12th Question Paper 2021. Download Here Manipur Board Sample Papers HS Class 12th Papers this Exams are constantly extremely unpleasant for all understudies. It can be diminished by tackling the example paper/show paper over and over.

    ReplyDelete
  2. Rajasthan Sr Secondary Model Paper 2022 Students only have to Download the Rajasthan Board 12th Mock Test Paper 2021 for all the important subjects are available Rajasthan 12th Model Paper 2022 Including the Hindi, English, Sanskrit, Mathematics, Geography, History, Drawing, Polity_Sci, Grah Vigyan, Chemistry, Physics, Accountancy, Arthshastra, Computer, Manovigyan, Samajshastra, Sangeet etc. Rajasthan Board 12th Model Paper 2021 has announced Government Board of School Education, RBSE Students who are going to sit in Public Examination 2021 are allowed to Download Rajasthan Board 12th Sample Paper 2021 Download our web Portal.

    ReplyDelete