Saturday 2 April 2011

我的公公

我今天终于知道我公公和婆婆的名字了!!原来我的公公名叫钟恩全,婆婆叫张秀琴。他们今年已经87岁了~~~哇,好老了哦……嗯!但是呢,他们都已经上天堂了。
公公在我-9岁时就上天堂了,大概就像别人所说的“天妒英才”吧,哈哈,55岁就离开了。婆婆则在我4岁时上天堂了,对她有一点点印象,因为不是住在一起的关系,只大概记得脾气有点怪的,所以不太敢去接近她。
突然,我回忆起家里有一张公公的照片,小时候的我并不晓得那就是公公,而我也没有问。一直到现在,看到堂姐去扫墓时所拍到的照片,我才想起,原来那就是公公。
公公,对不起哦,一直想见你,结果见到你了又不知道原来就是你。公公啊,我还希望你能够陪伴我成长哦,从小到大,我觉得我唯一的遗憾就是你没有陪伴我长大哦。嗯,我知道,其实你又何尝不想陪伴我长大呢?只不过上帝要把你带走,你就不得不走啊。公公啊,没有关系的,真的没有关系,因为我知道虽然你不在我的身边,但你却托付了你的儿子,我的父亲,要他更加倍的疼爱我。谢谢你,公公,让我有个这么棒的爸爸!是你把他调教成现在这个样子的。公公,我永远把你放在我心里!

1 comment:

  1. Manipur HSE / Class 12 Examination Model Question Paper Higher Secondary Education Council, COHSEM Manipur Higher Secondary Examination HSE is going to organize classes from March 2021. Manipur board can also be found here for student practice and modification in search of 12th model papers Manipur 12th Question Paper 2021. For better understanding of Manipur board HSE papers and marking scheme, details are given here, as has been shared officially by COHSEM. Manipur HSE 12th Exam New Model papers 2021, Manipur Board Model Paper Class 12th 2021, COHSEM HSC Model Papers 2021 Manipur 12th Sample Papers 2021, COHSEM Manipur 12th Model Question Papers 2021, Manipur HS Model Papers 2021 COHSEM 12th Sample Papers 2021, Manipur (COHSEM) HSSLC (12th) Model Question Papers 2021.

    ReplyDelete